Není IT jako IT (2. část - profesoři)
20.09.2008 22:50Vzhledem k nesourodosti IT učitelů na naší škole, a neustálému se předhánění v kontrolování práce studentů na počítačích jsem se rozhodl napsat takové malé srovnání. Nechci nikoho hanit ani přechvalovat, ale myslím, že každý učitel by měl vědět, jak je studenty vnímán a podle toho se pokusil ještě zdokonalit své hodiny aby byly pro studenty ještě zajímavější a on mohl dále stoupat v žebříčku oblíbenosti. Toto srovnání pánů profesorů Kalouska, Štefana a Homoly je čistě můj subjektivní názor, ale myslím, že se mnou bude mnoho mých spolužáků souhlasit.
Prof. Jiří Kalousek
Pan profesor Kalousek učí hlavně předměty zaměřené na Microsoft Office, databáze, webové stránky, grafiku a taky hardware. Jeho hodiny bývají většinou velmi zábavné a pan profesor dokáže podat učivo srozumitelnou a dobře pochopitelnou formou, ale někdy se stává, že studenti nedokážou udržet pozornost celou dobu a chodí na internet, nebo se jinak zabavují. Pan profesor umí být hodně náladový a když příjde do třídy naštvaný, tak je lepší být jako pěna a na nic se neptat. Většinou se však usmívá a to potom hodiny s ním stojí za to:-) Častokrát rozdává samostatné práce, například v grafice tvorba loga, nebo třeba plakátu a nebo třeba vytvořit zábavnou prezentaci v PowerPointu. Co se týče písemek, tak pokud se alespoň trochu naučíte, tak by neměl být problém. Ovšem ve známkování je pan profesor Kalousek jeden z nejpřísnějších a nejtvrdších. Typickým znakem jeho písemek je obrovský počet bodů, které můžete získat, většinou kolem stovky.
Prof. Radim Štefan
Pan profesor Štefan učí hlavně předměty zaměřené na Microsoft Office, grafiku a programování. Jeho hodiny bývají nabité informacemi a ten, kdo chce vědět vše, nemá nejmenší čas na to, dělat cokoliv jiného, než ho poslouchat. Hodiny jsou vážnější, než např. u profesora Kalouska, ale i zde se občas najde místo, pro nějaký ten vtípek, který pobaví celou třídu a hodinu příjemně odlehčí. Pan profesor vykládá učivo se zaujetím, což je na jednu stranu moc fajn, jenže někdy se stane, že se dostane až ke věcem, které jsou hodně nad rámec učiva střední školy. Proto se stává, že studenti po čase "vypnou" a zábavu si hledají třeba na internetu. Pan profesor hodně zkouší a tím pádem mají studenti dostatek známek, samostatné práce pro všechny jsou jen zřídka a pan profesor hodnotí hlavně technické zpracování a nápaditost projektu, což je velmi dobře. Známkování je spíše mírné, hodně hodnotí snahu, takže i studenti, kteří úplně nepochopili dané učivo mají šanci na pěknou známku.
Prof. Martin Homola
Pan profesor Homola učí hlavně předměty zaměřené na databáze, hardware a Linux. Jeho hodiny bývají opravdu zábavné i poučné zároveň. Z těchto tří učitelů umí asi nejlépe vysvětli učivo a když se i potom najde někdo, kdo jej nechápe tak pan profesor jej vysvětlí znova a znova a znova a... Vysvětlování látky doprovází praktickými ukázkami. V jeho hodinách dává pozor drtivá většina studentů, jelikož způsob, jakým učivo podává, je opravdu poutavý. Častokrát rozdává jedničky za aktivitu a tím studenty ještě více motivuje do práce. Písemky patří mezi lehčí, ale známkování bývá, stejně jako u pana profesora Kalouska, přísné. Pan profesor se naštve jen málokdy, ale když už se něco takového stane, tak rozdává písemky na počkání a pětky jakbysmet. Hodiny se snaží oživit prezentacemi studentů, které většinou sám doplňuje a upravuje podle obrazu svého. Často slibuje jedničky za aktivitu a nakonec je nedá, což člověka zamrzí. Mezi jeho kladné vlastnosti patří hlavně ochota a snaha pomoci studentům ve studiu.
Závěr nechám na Vás, každý si musí udělat obrázek podle sebe.
Napsal: KaT
———
Zpět